انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کدام ماشین‌ها اتوپارک دارند؟

  • کد خبر: ۱۷۲۶۶۷
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۵
کدام ماشین‌ها اتوپارک دارند؟
پارک کردن خودرو به خصوص پارک دوبل گاهی یکی از اعصاب‌خردکن‌ترین کار‌ها برای رانندگان است. اتوپارک یا سیستم پارک خودکار، همانطور که از اسمش هم مشخص است قرار است این کار را برای ما آسان کند.

به گزارش شهرآرانیوز، اتوپارک اولین بار حدود ۲۰ سال پیش توسط موسسه فرانسوی Inria به جهان معرفی شد و به صورت خودروسازان بزرگ با استفاده از تجربیات و تحقیقات این موسسه اقدام به افزودن این تکنولوژی به خودرو‌های خود کردند.

امروزه بیشتر خودروساز‌های مطرح از این تکنولوژی استفاده می‌کنند یا مشغول توسعه تکنولوژی اتوپارک اختصاصی خود هستند. نیاز به گفتن نیست که اتوپارک از آپشن‌های مهم در اقبال خریداران به خودرو‌های جدید و البته عاملی موثر در قیمت‌گذاری خودرو است.

چه خودرو‌هایی اتوپارک دارند؟

برای کسانی که حوصله‌ی پارک کردن ندارند، یا آن‌هایی که با پارک دوبل مشکل دارند، اتوپارک یک آپشن مهم و وسوسه‌انگیز در خرید خودرو است. اما چه خودرو‌هایی اتوپارک دارند و کدامشان می‌تواند گزینه‌ی مناسب‌تری برای خرید باشد. ما گزینه‌های روی میز را معرفی خواهیم کرد.

سانتافه

سانتافه جدید مجهز به سیستم اتوپارک قدرتمندی است که با داشتن حسگر‌هایی در اطراف سپر‌های جلو و عقب، فاصله دقیق اشیاء و موانع را می‌سنجد و با دوربین‌های متعددی که همه‌ی زوایای اطراف را در نمایشگر نشان می‌دهد، امکان هر نوع برخوردی را به حداقل ممکن می‌رساند.

تالیسمان

در این خودرو محبوب فرانسوی که از محصولات پرطرفدار شرکت رنو است، سیستم اتوپارک با کارایی بسیار بالا تعبیه شده که برای استفاده از آن فقط کافی است سرعت ماشین را به زیر ۳۰ کیلومتر رسانده و دکمه‌ی اتوپارک را بزنید و تماشا کنید. بقیه‌ی کار را خود ماشین به کمک حسگر‌های قدرتمندش انجام خواهد داد، فقط لازم است که پدال ترمز را مدیریت کنید.

بنز E۲۰۰

بنز آلمانی که همیشه به امکانات عالی، کیفیت بالا و لوکس بودنش معروف بوده، اگر اتوپارک نداشته باشد شکی نیست که یک جای کار می‌لنگد. اما نگران نباشید، اتوپارک بنز E۲۰۰ یکی از بهترین سیستم‌های اتوپارک در میان رقیبان خود است و به معنای واقعی در حد و اندازه‌ی بنز است.

تیگو ۸ پرو و چری تیگو ۷

تیگو ۸ پرو، شاسی بلندی که برخی به آن لقب لوکس‌ترین خودروی بازار ایران را داده‌اند، همچنان که توقع می‌رود از رقبایش عقب نمانده و مجهز به اتوپارک خوبی است که با سنسور‌های حساس خود، سخت‌ترین پارک دوبل را هم به آسانی آب خوردن برای شما انجام می‌دهد.


این اواخر، این سیستم اتوپارک در تیگو ۷ هم تعبیه شده و آن را به گزینه‌ای مناسب در لیست خودرو‌های دارای اتوپارک تبدیل کرده است.

توسان

سیستم اتوپارک توسان به این صورت است که بعد از قرارگرفتن ماشین در جای خالی، سنسور‌ها فاصله را تشخیص می‌دهند و دستورات قدم به قدم به صورت صوتی و تصویری به راننده داده می‌شود تا دنده، ترمز و گاز به درستی مدیریت شوند، بقیه‌اش با خود ماشین است و لازم نیست راننده کاری به فرمان داشته باشد.

کولیوس

اتوپارک کولیوس هم مثل اتوپارک سایر گزینه‌های معرفی شده با بهره‌گیری از سنسور‌های قدرتمند، دستورات لازم را به راننده منتقل می‌کند و بخش اصلی کار را خودش انجام می‌دهد. این یعنی شما فقط کافی است چند دستور کوچک را انجام دهید و بعد همه چیز را به ماشین بسپارید.

اپتیما

این خودروی پرطرفدار کره‌ای که از شناخته‌شده‌ترین محصولات کیاموتورز است، در کنار طراحی مدرن و شیک و فضای کابین بزرگ، سرعت و قدرت بالا و امکانات رفاهی متعدد، از اتوپارک نیز بهره می‌برد. بی‌دلیل نیست که اپتیما همیشه محبوب بوده و طرفداران زیادی به خصوص در ایران دارد.

مزایای اتوپارک

پارک خودکار یا همان اتوپارک تکنولوژی جالبی است که کار پارک کردن را برای رانندگان بسیار راحت کرده، اما به نظر می‌رسد که این پایان کار نباشد و اولین قدم در طراحی خودرو‌هایی کاملاً خودکار باشد. تصورش را بکنید، خودرو‌هایی که فقط کافی است در آن‌ها بنشینید و دستور بدهید، مقصد را که متوجه بشوند دیگر نیاز به هیچ چیز ندارند حتی لیست لوازم مصرفی خودرو را هم خودشان چک می‌کنند. اما تا آن روز، به خصوص در بازار خودروی ایران و گزینه‌های موجود، مجبورید به همین اتوپارک قناعت کنید.

منبع: خودرو بانک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->